ON AYGIR GÜCÜNDEYİM


Burası Gaziantep, yine kar var dışarıda. Karlı bir şehir değildi aslında burası, havanın bile ne olacağı belli değil artık.
Gaziantep' te yağış şekli yağmurdur desem, bana 1 haftalığına yatıya gelmiş misafirimi nasıl inandırırım ?
Dün eridi, gitti dedik, gece sanki duymuş ta, istiyoruz sanmış yağmış. Ben balkonumdaki karla yine kardan adam yaparım, yine kartopu oynarım oğlumla. O kadar da çok...Sokağa çıkmama gerek yok.
Ama artık kar topu oynamak istemiyorum. Ayrıca oğlumun da aklına gelmiyor dışarıdaki  karın ebesinin  süsü...Karın tadını bol bol çıkardık. Biz artık güneşimizi istiyoruz....

Gaziantep'i  üç kelimeyle anlatmak istesem, yapabilir miyim acaba?
Nedir bu türkçenin kalıp cümlelerinde biri:
Kendinizi , 3 kelime ile ifade eder misiniz, şehrinizi 3 kelime ile tanımlar mısınız? Neden 3?
 Bir kelimenin arkasına sığınan bir sürü kelime var farkında mısınız? Ayrıca herkesin doğrusu kendine doğrudur hesabına da girersek, zor iştir üç kelime ile ifade etmek bir şehri. Gelin şunu 3 cümle yapalım.
Baklavası va antep fıstığı ile ünlüdür
Çok güzel parkları vardır.
Patlıcan kebabı Gaziantep'e özgüdür.
Oldu mu? Somut verilerle konuşmalı o zaman diyeceksiniz. Ama onda bile ikiyi zor tuturuyoruz.Sivaslılar çıkıyor diyor ki: patlıcan kebabı bizim, İskenderunlular da ne diyor biliyor musunuz?
-Siz park görmemişsiniz.
O zaman nüfusunu, yüzölçümünü, tarımsal toprak oranını çıkarıp mı verelim yani, bu ne?Üç kelimeyle ifade etmek ne demek?
Bir erkeğe yöneltelim soruyu?
'' Kendinizi 3 kelime ile tanımlar mısınız?''
Zenginim, 185 cm im, yakışıklıyım.(Onlar için basit bir soru,mega bir cevap)
İlk ikisini anladık, bırak ta üçüncüye biz  karar verelim:)
Kadına gelelim, aynı soruya sizce bir kadın 3 kelimeyle cevap verebilir mi?
Kadın bir şehirdir. Hem de sadece bir değil, bir dolu şehirdir kadın.Bir şehri tanımlarken 3 kelimeyle anlatmak bu kadar zor iken, bir kadını tanımlarken kelimeler dans eder, yan gelir yatar bazen, ya da uçuşur havalara, fışkırır doruklara kimi zaman, kimi zaman göz yaşları yetişir imdadına, ya da kahkahalarla savrulur kelimeler yürekten, veyahut, gözyaşları kahkalara karışır, kelimelerin ifadesi yok olur, yüreğinin çığlıklarını, gözler anlatıverir.Sen şimdi kadına sorabilir misin bu soruyu? Sıkıysa sor. Rahat bir koltuk bul, yanına da kahveni al...Hızlı içme. Yavaş...Daha yavaş...
Biz yine  başka erkeğe soralım da biraz eğlenelim,
Ne cevaplar gelebilir? Üç cümle değil, gerçekten de 3 kelime ile bitirirler işi.
Örnek:
''Dürüstüm, romantiğim, eğlenceliyim''
Yalan,yalan,yalan...
Onlar zaten hep  mikrofonlara konuşurlar: ''Kendim gibi dürüst birisini arıyorum''
???
Bir başka matematik problemine göz atalım.
''on(1) aygır (2) gücündeyim (3)''
İşte bu, bakınız: 3 kelime...Fazlası yok, ifadenin gücüne bakın, anlatım, 3 kelime ile ifade edilirken, yoğun olarak kullanılan tuza bibere bakın. Biz kadınlar, bu malzemelerin içine simit(ince bulgur) ve salça katar, köfte yaparız.Yanına da ayran eder içeriz. Akşama da mide ağrısı çekeriz.
.....................
Ah kar. Sen yağarken, ben de bunları yazıverdim. Oğlum diyor ki;
-Anneee, ben artık karı sevmiyorum.
Yine iğrenç günümdeyim. ''Karı'' esprisini öğretiyorum ona...
-Nasıl evlendireceğiz seni peki?
-''Karı'' demiyorum, kar kar ...
deyip, pencereden dışarıyı gösteriyor. Düşünceli gözlerle bana bakıyor. Ama inanın hiç bir şey düşünmüyor, sadece öyle görünüyor.
Hayatın gerçeklerini bir kez daha hatırlatıyor oğlumun ifadesi bol ama, yüzeysel cevabı....
Ben bu yazıyı yazarken çok eğlendim. Umarım enerjimi sizlere de aktarabilmişimdir efenim...
En kısa zamanda görüşmek üzere...



6 yorum:

iρεκβöcεĝι~ dedi ki...

Evet merak ettim nasıl bir eklenti bu:)

bu arada burda da kar yağıyo çok güzel

Rainbow Gatherer dedi ki...

çok güzel bir yazı blog da öyle :=)

http://rainbowgatherer.blogspot.com

MİSİ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
MİSİ dedi ki...

teşekkürler

FRAGİLE dedi ki...

güzel yazı. enerji aktarıldı emin ol. Kendin gibi dürüst arayorsan bu bloglarda çok öyle insanlar.. gerçekte söyleyemeyeceğimiz çok şey burada, yazılarda. eğlenceli bir yer burası :)

MİSİ dedi ki...

Evet arkadaşım, eğlenceli bulduysan, hep beklerim:))

Yorum Gönder