HAYALLER GERÇEK OLMUŞ!

Okuduğum bir yazıyı paylaşmak istedim okur. Siz de bilgilenin, bilgilenin ki, 'asla böyle bir şey olamaz' demeyin. Çünkü zamanında 'asla olmaz' demişler ve olmuş.Sizin de 'asla olamaz' dedikleriniz neler? Paylaşırsanız sevinirim. Mesela; ben zaman makinesinin olabileceğine asla inanmıyorum.
Buyrun, okuyun:

** Gelecekteki bilimsel ilerlemeler ne olursa olsun, insanlık Ay'a asla ulaşamayacaktır." (, vakum tüpünün kaşifi ve televizyonun babası.)

** Keşfedilebilecek her şey keşfedilmiş bulunuyor." (Charles H. Duell, commissioner, U.S. Office of Patents, 1899)

** Lokomotiflerin posta arabalarından iki kat daha hızlı gidebileceği hakkında beslenen kanaatten daha saçma ne olabilir?" (The Quarterly Review,England (March 1825)

** Ameliyatlarda acının dindirilmesi aptalca bir hayaldir. Onu aramaya çalışmak saçmalıktır. Ameliyatlardaki bıçak ve acı hastaların zihninde ebediyen birlikte yaşayacak iki kelimedir." (Dr.Alfred Velpeau (1839) French surgeon)

** İnsanların Ay'a seyahat edebileceklerini düşünmek, fırtınalı Kuzey Atlantik Okyanusunu buharlı gemiler kullanarak geçebileceklerini düşünmek gibidir." (Dr. Dionysus Lardner (1838) Professor of Natural Philosophy and Astronomy, University College,London)

** Ay'a roket göndermek gibi aptalca bir fikir, habis uzmanlaşmanın düşünceye karşı kapıları sımsıkı kapalı hücrelerde çalışan bilimcileri hangi saçma noktalara götürebileceğinin bir örneğidir."(A.W.Bickerton (1926) Professor of Physics and Chemistry, Canterbury College, New Zealand)

** Paris sergisi kapanınca elektrik ışığı da sönecek ve artık ondan hiç sözedilmeyecek." (Erasmus Wilson (1878) Professor at Oxford University)

** İyi bilgilenmiş kimseler bilirler ki, sesi teller üzerinden nakletmek imkansızdır, bu mümkün olsa bile böyle bir şeyin pratik bir değeri olamaz." (Editorial in the Boston Post 1865)

** Geçen yıl hiç bir radikal gelişme ortaya çıkmamış olmasından anlaşılıyor ki otomobil gelişiminin son noktasına pratik olarak ulaşmıştır." (Scientific American, Jan. 2, 1909)

** Havadan hafif ve uçabilen makineler imkansızdır." (Lord Kelvin, ca. 1895, Biritish mathematician and physicist)

** Radyonun geleceği yoktur." (Lord Kelvin,ca. 1897)

** Televizyon teorik ve teknik olarak mümkün olsa bile ben onun ticari ve finansal bakımdan imkansız olduğunu ve geliştirilmesi için çok fazla zaman harcamamamk gerektiğini düşünüyorum." (Lee DeForest, 1926 American radio pioneer)

** ENIAC'ın üstündeki hesap makinesi 19,000 vakum tüpüyle donatıldığına ve 30 ton geldiğine göre, geleckteki bilgisayarlarda belki de sadece 1,000 vakum tüpü bulunabilir ve onlar 1,5 ton ağırlığında filan olabilir." (Popular Mechanics, March 1949)

** Herkesin evinde bir bilgisayar bulunmasının gereği yok." (Ken Olson, 1977, President, Digital Equipment Corp.)

** Nükleer enerjinin bir gün elde edilebileceğine dair en ufak bir gösterge bile bulunmuyor. Bu, atomu istediğimiz gibi parçalayabileceğimiz anlamına gelirdi." (Albert Einstein, 1932)

4 yorum:

Tayfun dedi ki...

Albert Einstein zaman teorisine göre, zaman makinası teoride icat edilebiliyor ama pratikte uygulanamıyor, dünyanın bir ucundan diğer ucuna bir siindir döşeyip bunu bilmem kaç ışık hızında çevire bilirseniz zamanda geriye gitmek mümkün, tabi geri derken makinanın icat edildiği tarihe kadar :)

en son sözdede bir hata var benze atomu parçalyan kişi zaten bildiğim kadarıyla Albert Einstein, bu söz ona aitse kendi teorisini çürütmüş demek ki :)

MİSİ dedi ki...

zaman makinesi olsaydı şu anda gelecekten gelen insanlar olmaz mydı çevremizde?

Tayfun dedi ki...

tamam işte bende aynısını söylüyorum :) zaman makinasını kuramsal olarak icat etmek mümkün ama fiziksel ortam ve teknoloji buna müsahit değil, birde makinayı icat etseler bile geriye gidemezsin yani makina diyelim 2050de icat edildi sen 2060tan ancak 2050ye geri gelebilirsin dinazorların yaşadığı dönem gidemezsin..

lise zamanlarında çok meraklıydım sürekli focus bilim dergisi alırdım :) Einstein bir çok zaman kuramı var, şuan yaşdığımız evrende belki binlerce dünya gibi gezegen var hatta binlerce evren var uzayda(şuan nasa uydular aracılığı ile bunları arıyor) biz bu gezegenlerden dünyaya benzeyen bir gezegenin kuruluşunun ilk 50 yılından itibaren takip edersek diyor dünyanın nasıl oluştuğu hangi evreleri geçirdiği gibi sonuçları gözlemleriz diyor, daha böyle teori çok ama baştada dedğim gibi teorik ve teknik olarak mümkün bunların uygulanması mümkün ama fiziksel koşullar ve teknoloji buna yetmiyor.

biricitconsungunlugu dedi ki...

evet ama yapılmaz denılenler olmaz denılenler yapıldı oldu bılım ve medenıyet hızla gelısıo bızım ıcın ama bızde deısıyormuuyuz acaba
bu arada mımledım senı sevgıler:)

Yorum Gönder